Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Kremowa zupa cebulowa z grzankami


Spędziliśmy naprawdę fajny weekend w Wiśle,
ale żeby w żadnej knajpie nie było jednej miski cebulowej zupy?
Ani racuchów? takich prawdziwych drożdżowych z jabłkiem?
O ile z racuchami uporaliśmy się na miejscu, tak zupy cebulowej doczekałam się dopiero dzisiaj :)

Ale przynajmniej mogę powiedzieć, że grzanki wiślańskie,
bo zrobione z resztek razowego chleba, który wrócił z nami z wycieczki.

Ta zupa jest niewiarygodnie prosta w wykonaniu.


  • 5 dużych cebul 
  • 1 serek topiony (np. tylżycki) 
  • 2 łyżki masła 
  • 1 litr wywaru z włoszczyzny (lub z kostki rosołowej) 
  • sól, pieprz 

Cebule obrać i pokroić w kostkę, lub jeszcze prościej - wrzuciłam do robota kuchennego i na pół minuty włączyłam nóż do siekania. Następnie cebulę dusiłam na maśle, aż zmiękła. Zalałam rosołem, dodałam serek topiony i gotowałam do momentu, aż się rozpuści.

Całość zmiksowałam w blenderze, doprawiłam solą i pieprzem do smaku.

Zupa powinna mieć słodką nutę.

  • czerstwy razowy chleb 
  • starty żółty ser 
  • 2 łyżki masła 

Chleb pokroiłam w kostkę, wrzuciłam na patelnię na rozgrzane masło, posypałam startym serem i mieszając, aby się nie przypaliły, czekałam aż staną się chrupiące.



11 komentarzy:

  1. Już od dawna przymierzam się do zupy cebulowej:) ten przepis wygląda fajnie, chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. 1 serek topiony to znaczy jeden trójkącik czy taki większy?

    OdpowiedzUsuń
  3. taki większy :) 100-gramowy, komunistyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ah, rzeczywiście chodziła za Tobą ta zupa! :))
    A racuchy wiślańskie - palce lizać! :)
    Polecam oczywiście wg przepisu http://bistromama.blogspot.com/2011/07/racuszki-oczywiscie-drozdzowe.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy20/12/11

    Dzięki Ci J. za ten przepis, moja żona robi ją często ku mojej wielkiej uciesze.

    Szymon R.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy11/1/12

    Szukam własnie przepisu na taką zupe ...tylko proszę napisz na ile osób wystarczy z takich ilości?.Jestem początkująca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy11/1/12

    Szukam własnie przepisu na taką zupe ...tylko proszę napisz na ile osób wystarczy z takich ilości?.Jestem początkująca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy11/1/12

    Szukam własnie przepisu na taką zupe ...tylko proszę napisz na ile osób wystarczy z takich ilości?.Jestem początkująca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy11/1/12

    Szukam własnie przepisu na taką zupe ...tylko proszę napisz na ile osób wystarczy z takich ilości?.Jestem początkująca :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Spokojnie powinno wystarczyć na 4 porcje (średniej wielkości miseczki).
    Pozdrawiam i życzę smacznego!

    OdpowiedzUsuń

www.VD.pl
Copyright © bistro mama , Blogger