Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Muffinki cappuccino


Śmiało mogę powiedzieć, że to od nich zaczęła się cała muffinkowa przygoda :)
To pierwsze mufiinki, które upiekłam w życiu, moje ulubione.
Jakieś 5 lat temu przepis znalazłam na stronie www.cincin.cc
Piekę je zawsze wtedy, gdy goście dzwonią i mówią, że będą za 15 minut ;)




składniki suche:
  • 1 i 3/4 szkl. mąki
  • 3/4 szkl. cukru (dałam cukier trzcinowy)
  • 1 i 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
składniki mokre:
  • 100 g roztopionego masła 
  • 1 jajko 
  • 1/2 szkl. mleka 
  • 2-3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej, rozpuszczone w 2 łyżkach gorącej wody 
  • 12 kostek mlecznej czekolady (po jednej do każdej muffinki)
  • opcjonalnie polewa - można,ale nie trzeba :)
Mieszamy zgodnie ze sztuką: suche składniki osobno, mokre osobno. Następnie mieszamy razem, szybko i tylko do połączenia składników. Do papilotek włożonych do foremki na muffinki nalewamy ciasto do mniej więcej połowy, wkładamy jedną kostkę czekolady i przykrywamy drugą porcją ciasta. Pieczemy 20-25 min. w temp. 180 st.
Zdobimy zgodnie z upodobaniem. U mnie akurat  polewa z czekolady mlecznej i białej, a na wierzchu to, co znalazłam w domowych słodkich zapasach. Czyli Snickers i czekoladka Kinder :)




14 komentarzy:

  1. Śliczne! Chętnie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne zdjęcia.
    a babeczki juz takie śliczne! uroczo przystrojone.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy24/2/12

    jakie ladniutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak one wyglądają...małe, słodkie cuda!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja dodam, że przepyszne!
    Sprawdzone na własnym podniebieniu - niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia :)))
      i dziękuję za krzesełko z Ikei :)

      Usuń
  6. Anonimowy5/7/12

    Czy to 12 kostek mlecznej czekolady jest do wciśnięcia po 1 kostce do każdej muffinki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, 1 kostka na 1 muffinkę.
      Do papilotki osadzonej w foremce wlewam pół małej chochelki ciasta, daję kostkę czekolady i przykrywam taką samą ilością ciasta.

      Usuń
  7. właśnie je zrobiłam :) tylko z Nutellą ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. wlasnie wsadzilam do piekarnika, troche sie obawiam bo ciasto bylo baaardzo geste ledwo co odklejalo sie od lyzki, mam nadzieje ze sie udadza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. update: pieklam pol godziny bez termoobiegu (ostatnio wszystko mi wychodzi bardzo wilgotne/na pograniczu zakalca) i wyszły przepyszne!! dziekuje za super przepis :)

      Usuń
    2. W takim razie baaardzo się cieszę i dziękuję za komentarz!

      Usuń
  9. Wstawiamy do nagrzanego wcześniej piekarnika? ��

    OdpowiedzUsuń

www.VD.pl
Copyright © bistro mama , Blogger