Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Sernik z musem brzoskwiniowym na spodzie z nutelli i sucharków


W oryginale na wierzchu były brzoskwinie zalane galaretką. 
Takie ciasto przyniosła do pracy Jola z okazji swoich urodzin. 
Wszystkim oczy wychodziły z orbit, a ślinianki nie nadążały pracować :)
Jednak zawsze znajdzie się ktoś, kto nie do końca będzie zadowolony.
Tak oto Jola została zagadnięta czy aby na pewno cukier w tym cieście dobrze się rozpuścił ;)
A to wcale nie cukier, to sucharki są wyczuwalne 
i to one z nutellą nadają temu lekkiemu ciastu 
zupełnie zaskakującego smaku. 




Już kiedyś robiłam podobne ciasto, z malinami.
Teraz zmniejszyłam nieco proporcje spodu, ser i mus pozostały bez zmian.
Tym razem ciasto zrobiłam w tortownicy o średnicy 22 cm. 


warstwa I - nutella z sucharkami

  • 1/2 opakowania sucharków (12 sztuk)
  • 300 g nutelli
Sucharki miksujemy w robocie na tartą bułkę.  Do zmiksowanych sucharków dodajemy nutellę (w miarę ciepłą, nie z lodówki) i mieszamy za pomocą drewnianej łyżki.
Taką masę rozprowadzamy równo na dnie tortownicy i wstawiamy do lodówki.

warstwa II - śmietankowa

  • 400 g śmietanki kremówki (2 małe kubki)
  • 500 g sera białego (np. serek naturalny President, mogą być też serki Danio)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 czubate łyżki żelatyny rozpuszczone w małej ilości gorącej wody*
Śmietankę kremówkę ubijamy, pod koniec dodajemy cukier puder. Następnie dodajemy ser, 
a na końcu rozpuszczoną żelatynę i chwile razem miksujemy.  Kiedy masa zaczyna tężeć wykładamy ją warstwę nutellowo-sucharkową i ponownie wkładamy do lodówki.

*Od jakiegoś czasu żelatynę (2-3) łyżki zalewam ok. 4 łyżkami zimnej wody, żeby napęczniała. Odstawiam na 10 minut. Po tym czasie, a przed wlaniem jej do masy serowej, rozcieńczam 2-3 łyżkami gorącej wody (w sumie tyle tej gorącej wody potrzeba, żeby byłą płynna.

warstwa III - brzoskwiniowa

  • puszka brzoskwiń
  • 2 galaretki o smaku brzoskwiniowym
Brzoskwinie odsączamy z zalewy i miksujemy na gładką masę. Galaretkę rozpuszczamy w połowie wody, która była podana w przepisie na opakowaniu (czyli 2 galaretki w 500 ml wody) i łączymy ze zmiksowanymi brzoskwiniami. 
Kiedy mus zaczyna tężeć wylewamy go na masę śmietankową (trzeba to robić delikatnie, żeby uniknąć utworzenia "wulkanów").
Przed podaniem wkładamy na 2-3 godziny do lodówki.

Smacznego :)



89 komentarzy:

  1. Wygląda rewelacyjnie. Zapisuję na liście do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. juz wczesniej podziwialam ten z malinami, ale qrcze, jakos tak szkoda mi tyle nutelli ;)))) ha,ha,ha...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej kupuję słoik 350 g, więc zawsze te 50 g zostaje na pocieszenie ;)

      Usuń
    2. w końcu się skusiłam - planuję robić w weekend ;)))

      Usuń
  3. Wygląda zacnie bardzo zacnie, a że szykuję się na kolejne starcie z brzoskwiniami w ilości hurtowej z pewnością zostawię troszkę na mus :)A że umieszczę go na pysznym spodzie izolowanym serkiem ze śmietaną to już inna kwestia bo na diecie przecież wolno jeśc owoce prawda? pozdrawiam kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, owoce na diecie wskazane, nawet z nutellą :)

      Usuń
  4. Anonimowy20/8/12

    Litości już od samego oglądania zaraz zaślinię klawiaturę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spód z sucharków i nutelli!? Na pewno wykorzystam taki sposób :-)
    Robiłam kiedyś sernik na zimno z musem brzoskwiniowym, ale w środku. Twój wygląda równie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z musem brzoskwiniowym w środku jeszcze nie jadłam..., ale na pewno by mi smakował :)

      Usuń
  6. nie wiem, którą warstwę uznać za najlepszą <3 genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te trzy warstwy są jak trzej muszkieterowie, jeden za wszystkich, wszyscy za jednego :) Uzupełniają się razem idealnie.

      Usuń
  7. Nie pomyślałabym, że spód jest z sucharków. Ten sernik prezentuje się cudownie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też kiedyś było to zaskoczeniem :)

      Usuń
  8. Wygląda OBŁĘDNIE! Szkoda, że do szkoły nie przynosi się takich słodkości z okazji urodzin, czy imienin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to do pracy tak. Ale gdybym mogła wybierać, to dalej wolałabym chodzić do szkoły ;)

      Usuń
  9. megaa pyszny ,jak widzę ten mus to mi ślinka cieknie !
    www.prettystrawberries.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się uśliniłam na sam widok - robię takie na weekend, w nosie mam kalorie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy podobne zdanie na temat tej małej wścibskiej kalorii ;)

      Usuń
  11. No i zrobiłam się głodna!!!
    Ciasto wygląda obłędnie!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. ale pięknie ukrojony :-)

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkładając nóż w ciasto i krojąc pierwszy kawałek nigdy nie mam pewności jak wyjdzie... Na szczęście tym razem się udało ;)

      Usuń
  13. Jakie idealne paski, mrrr! I ten sucharkowo-Nutellowy spód, po prostu podbił moje serce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealne paski świadczą o tym, że mam dobrze wypoziomowaną lodówkę ;)
      Pozdrawiam i sernik polecam :)

      Usuń
  14. ooo (bistro) mamo! teraz to i mi ślinianki zaczęły intensywnie pracować. I jak tu schudnąć choć kilogram, gdy na każdym kroku ktoś przypomina mi o istnieniu Nutelli? :(
    Chyba wypróbuję ten przepis w niedalekiej przyszłości. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W najbliższych planach nie mam nic z nutellą, ale sernik naprawdę polecam wypróbować ;)

      Usuń
  15. ojej, ale kusi mnie ten sernik! *.* cudnie sie prezentuje! a jaki musi byc pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozszedł się błyskawicznie, więc przyjmuję opinię innych, że był pyszny :)

      Usuń
  16. Aaaa jak ten serniczek cudnie wygląda. I nie trzeba piec =) Już mi się ten przepis podoba. Trzeba robić póki tak ciepło jest, będzie ekstra deserkiem zamiast lodów. No dobra oprócz lodów =P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam go właśnie dlatego, że nie trzeba było grzać piekarnika w taki upał :)
      A lody u mnie już dzisiaj :)

      Usuń
    2. właśnie widziałam parasoleczki =) Cudne.
      Wiesz gapa jestem bo czytałam o Twoim serniku, a dziś upiekłam normalny i mam w domu z 5stopni więcej...

      Usuń
  17. Wygląda bosko, tak słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy1/9/12

    Hej wygląda pysznie - czy możecie mi podpowiedziec o jakie sucharki chodzi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej te najbardziej popularne, czyli Mamut w niebieskim opakowaniu.
      Ostatnio miałam z Lidla i po połączeniu z Nutellą nie pozostały chrupiące.

      Usuń
  19. śliczne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy30/9/12

    zamiast sucharkow dodalam hebatniki przelozone mleczna masa, zgniotlam tluczkiem do ziemniakow i takie polaczylam z nutella :) pychotka!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy11/11/12

    Wygląda fenomenalnie! Jutro wypróbuję, koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. To ciasto jest mega dobre! Próbowałam już też wersji truskawkowej. W zasadzie można je zrobić chyba z większością owoców świata i zawsze jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hit!!!! Na spotkaniu rodzinnym jako pierwsze zniknęło ze stołu !!! :) Polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ja też je bardzo lubię :)

      Usuń
  24. Anonimowy30/12/12

    Właśnie robię, tylko mam pytanie czy do masy serowej nie warto dodać aromat? masa (robiłam z sera z wiaderka) wydawała się bez smaku... smak śmietanki zniknął w serku, dodałam aromatu waniliowego i więcej cukru pudru. Nie wiem czy to nie błąd? spód jest pyszny nawet z łyżki;) miksowanie brzoskwiń to świetny pomysł, duuużo smaku fajny przepis:) dziękuję:)efektownie wygląda Dorcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można dodać aromat i więcej cukru pudru. Wszystko rzecz podniebienia :) Mam takiego kolegę, który zawsze mi mówi, że za mało słodkie ciasta robię. Ale on do malej filiżanki kawy sypie dwie czubate łyżeczki cukru :)
      U mnie własnie w lodówce też już ten spód się chłodzi, na Sylwestra mam zamiar zrobić z musem truskawkowym. Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku życzę :)

      Usuń
  25. Anonimowy2/1/13

    Zrobilam ten sernik z musem brzoskwiniowym, tylko nie wiem dlaczego warstwa druga smietankowa nie tezala, choc dodalam 2 czubate lyzki zelatyny tak jak w przepisie, moze dlatego, ze uzylama serka homogenizowanego do sernikow PILOS z Lidla a moze ta zelatyna byla jakas zla.
    I dodalam troszke wiecej cukru pudru. Wlalam ja na warstwe sucharkowa.
    Pomomo tego, ze wartwa smietankowa byla zadka ciasto bylo bardzo pyszne. I zostalo zjedzone w ciagu 2 dni.
    Dziekuje za swietny pomysl!!!
    Martyna S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za kilka dni dam na blog wersję z truskawkami. Może faktycznie więcej żelatyny mogłaś dać? Następnym razem daj dwie czubate albo trzy normalne łyżki :) Cieszę się, że ciasto smakowało :)

      Usuń
  26. Anonimowy13/2/13

    W jakiej ilosci wody rozpuscic zelatyne? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od jakiegoś czasu żelatynę (2-3) łyżki zalewam ok. 4 łyżkami zimnej wody, żeby napęczniała. Odstawiam na 10 minut. Po tym czasie, a przed wlaniem jej do masy serowej, rozcieńczam 2-3 łyżkami gorącej wody (w sumie tyle tej gorącej wody potrzeba, żeby byłą płynna. Wcześniej namoczona nie ma grudek. Polecam taki sposób i muszę edytować przepis o te uwagi :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Anonimowy22/3/14

      Z całym szacunkiem, ale o kant dupy z tym sposobem na żelatynę.... Z ciekawości postanowiłam spróbować Twojego sposobu i dzięki temu cała masa serowa jest do wyrzucenia....... Bardzo często używam żelatyny i jeszcze nigdy w życiu nie miałam takich problemów z grudkami. Masa smakuje jakbym dodała do niej kaszy manny.... A rozrabiałam ją gorącą wodą bardzo długo i nawet dolałam jej więcej niż sugerujesz, bo już nie wiedziałam jak inaczej to ratować. Tak więc zdecydowanie polecam standardowy sposób rozpuszczania żelatyny w gorącej wodzie i odstawienia na chwilę do wystudzenia. Zawsze trzeba się trochę namieszać, ale grudek wtedy nie ma. Namoczyć to można żelatynę w płatkach czy listkach, a nie w proszku

      Usuń
    3. No widzisz, a u mnie zupełnie odwrotnie to działa. Nie pisałabym o tym na własnym blogu tylko po to, żeby kogoś wprowadzić w błąd.

      Usuń
  27. Anonimowy17/3/13

    Wczoraj zrobiłam wersję wiśniową tego tortu! pyszności! trochę miałam perypetii z tą wiśniową warstwą (po rozmrożeniu, przepłukaniu i odsączeniu wiśni chyba dalej miały dużo wody w sobie, ponieważ te dwie galaretki nie mogły same dać sobie rady:) pomogła im łyżka rozpuszczonej żelatyny:) Dziękuję za przepis, mąż jubilat też chwalił:) pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę! Ja z wiśniami jeszcze nie robiłam ale będą następne w kolejce :) Pozdrawiam!

      Usuń
  28. Jutro dzień mamy. Zatem dziś biorę się za robienie dwóch na raz i dla teściowej i dla mojej mamy :) Sama jestem mamą, ciekawe co moje maluchy dla mnie przygotują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za niespodziankę :) Ja dostałam dziś... wyciskacz do czosnku :)) A ciasta nie mam już niestety komu upiec...

      Usuń
  29. Anonimowy28/6/13

    Robiłam wiele razy w różnych wersjach. Rewelacja! Dziękuję! Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to ciasto również nigdy nie zawiodło, no może raz, jak dałam za mało żelatyny ;)

      Usuń
  30. Wygląda bosko!!! Piękne warstwy, a spód z sucharkami i nutellą to dla mnie coś zupełnie nowego i na pewno w niedalekiej przyszłości wypróbuję ten przepis. Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. A czy serek można by zastąpić jogurtem typu greckiego???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, myślę tak :) choć tak jeszcze nie robiłam, ale myślę, że warto zaryzykować. Dodaj ciut więcej żelatyny.

      Usuń
  32. Anonimowy15/11/13

    Czym można ubić śmietanę, jeśli nie mam miksera?

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy5/3/14

    Sernik prezentuje się nieziemsko. Mam pytanie, ile gram powinna mieć puszka brzoskwiń na muss? Nie wiem czy wystarczy mała czy musi być duza. Będę wdzięczna za informację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ze nigdy nie zwracałam na to uwagi, brałam taką standardową :) Sprawdziłam teraz, ona ma 850 ml :)

      Usuń
  34. Anonimowy28/4/14

    znam ten sernik w wersji truskawkowej i jest hitem na kazdej rodzinnej uroczystosci ale Pani wersja z brzoskwiniami zauroczyla mnie. mam tylko pytanie cyz daloby ten sernik zrobic w pucharkach? co Pani sadzi?
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałoby radę, bo też już tak robiłam :) Pozdrawiam!

      Usuń
  35. Anonimowy29/4/14

    a moglabym prosic o podpowiedz co do sposobu wykonania?
    basia

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy29/4/14

    i ile pucharkow wyjdzie z tej porcji?
    basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno wyjść ok. 10-12 pucharków. Zasada ta sama, najpierw na dnie pucharków dociskamy ręką nutellę z sucharkami, później wylewamy serek, czekamy aż zastygnie a na to mus brzoskwiniowy :)

      Usuń
  37. Anonimowy30/4/14

    bardzo Pani dziekuje. super ta Pani strona, szkoda ze tak pozno ja odkrylam:(
    basia

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy12/8/15

    Poważnie masa serowa wyjdzie z serków Danio?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie :) można też użyć zwykłego białego sera z wiaderka, tylko wtedy trochę więcej cukru trzeba dać :)

      Usuń
  39. Anonimowy19/9/15

    Dlaczego galaretka z owocami nie chce stężeć ? Wszystko zrobiłam według przepisu. Teraz niestety mus muszę zastąpić samą galaretką :(
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem... przepis sprawdzony kilkanaście razy, z różnymi galaretkami i owocami, zawsze było ok. Ile czasu tężeje? Może potrzebuje więcej czasu?

      Usuń
  40. Na jakiej średnicy foremkę ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy28/1/18

    A jak przeliczyć żelatynę na tą w płatkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 11 g żelatyny w proszku to ok 4-6 listków żelatyny zwyklej :)

      Usuń
  42. Anonimowy11/4/19

    Ja dzisiaj robiłam. Ciekawe jak bedzie smakowal. Jutro się przekonam

    OdpowiedzUsuń
  43. Anonimowy12/4/19

    3 warstwy wyszly, dla mnie spod trochę za słodki zrobiłaby to na kruchym spodzie i reszta bez zmian. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej kruchy spód można zrobić :)

      Usuń
  44. Anonimowy5/1/20

    Witam, zrobiłam sernik, wyszedł i smaczny jest tyle, że oddziela mi się, przy krojeniu, spód od białej warstwy, nie wiem co jest przyczyną, może Pani coś poradzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że ciemna warstwa za szybko zastygła i nie zdążyła się zazębić z białą. Może lepiej tężejący serek wylać na przygotowaną, ale nie schłodzoną warstwę spodnią. Wtedy powinno się delikatnie skleić i nie będzie się oddzielało. Pozdrawiam :)

      Usuń

www.VD.pl
Copyright © bistro mama , Blogger